01 maj 2009

Dayvan Cowboy

"Lycka är att falla i 988 km/h, 31 300 meter över jorden med Boards of Canada i hörlurarna", skrev en kompis när han lade upp videon till denna låt på Facebook. Efter att ha sett videon kan jag bara instämma (http://www.youtube.com/watch?v=A2zKARkpDW4) Tyvärr så finns det extremt få låtar av detta band på Spotify men de som kan finnas kan liknas vid Dayvan Cowboy och är dvs, till största del, instrumetala med psykodeliska inslag.

Jag finner det extremt svårt att skriva om min vardag. Det skulle bli alldeles för rörigt (läs tråkigt) för mig eller någon att läsa, vilket skulle resultera i att personen i fråga gav upp efter ett par rader. Kort sagt "firade" jag sista april med kompisar; kvällen avslutades hos V. och F. där bl.a. bananmuffins ( gjorda av Mr. F.) åts. Idag har jag sovit, slöat och lyssnat på musik...varit ute en stund; vem kan missa det fina vädret?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar