09 april 2009

Babylonsjukan

Babylonsjukan, låten som spelades då inlägget skulle namnges. Detta är för övrigt mitt första blogginlägg någonsin. Under en längre period har jag följt ett par bloggar , bloggar som har tillhört bekanta men också helt okända människor. Jag har alltid beundrat deras fantastiska förmåga att beskriva det de tänker, känner och upplever med en oerhörd inlevelse och med, i många fall, en aning poetisk vokabulär. Det skulle vara fantastiskt om jag själv var en av dessa begåvade människor vars tankar blev dikter, analyser eller filosofiska avhandlingar då de uppdaterade bloggen...I mitt fall kommer bloggen att vara synonymt med en dagbok och fylld med förmodligen relativt intetsägande inlägg; inlägg om musik, händelser, personer eller egentligen allt som berör mig i skrivande stund.

Spotify! Jag blir alltid lika överraskad över all musik där ute. Här är några låtar som har spelats flitigt idag:

Point of no return - Immortal Technique
Taylor - Jack Johnson
Chalice in the Palace - U-Roy

1 kommentar: